Friday 7 October 2011

Nyfrelst

Jeg er ikke religiøs, men hvis jeg hadde vært det skulle jeg gitt en takkebønn til Gud som ville lyde som følger:

Kjære Gud, jeg har det godt. Takk for alt som jeg har fått.

Du er god, du holder av meg.

Først Gud, vil jeg takke for at du skapte geita. Flott dyr.

Så vil jeg takke for at du har fiksa det sånn at det er noen kjekke folk borte i Victoria som lager verdens beste geitost.

Jeg er takknemlig for at de legger den hvite geitosten i olivenolje og kryddermarinade.

Jeg priser deg for at den blir solgt i butikken rett over gata fra der jeg bor.

Jeg så himla glad for at jeg får spise den hvite geitosten, Gud.

Men når jeg først har deg på tråden...du er jo allvitende, Gud, så jeg regner med at du har relativt god forståelse av ernæringsfysiologi. Kunne du sagt meg om det finnes noen anbefalt grense for daglig inntak av geitemelksprodukter?

Det er helt ok om du må komme tilbake til meg, jeg bare tenkte det var greit å sjekke, men jeg kan google det altså.

Det var alt.

Amen.







Klem fra A

1 comment:

Ida said...

WHAT?!? Håper pappa ikke leser dette! (Spør Gud om anbefalt daglig inntak av soyamelk-kakao også..)