Friday 28 October 2011

Are you a blogger?

Hver kveld før jeg legger meg tar jeg meg en rundtur i bloggeverden for å lese om diverse underholdende utfordringer!

Du har kanskje sett at for et par uker siden linket jeg til de bloggene som jeg liker og derfor tenkte jeg at jeg skulle gi deg en grunn til at du også tar deg tid til å lese;

Att vara någons fru er kanskje den bloggen jeg ler mest av. Emmas beskrivelse av fødelsen av hennes sønn Leo (og hvor mye hun elsket anestesilegen Dag) er verdt alle avsnitt!

Cherry Healey er en engelsk BBC journalist på min alder som lager reportasjer basert på egne opplevelser.

Den gode feen ble kåret til Norges beste blogg i fjor og det er en grunn til at Linda får heder og ære. Hun skriver på nydelig dialekt og herr fe og småfeene Simon, Alma og Samson er hyggelige bikarakterer.

Emmeline - teit navn, men veldig morsom blogg! Cecilie som skiver bloggen er et komisk talent og observasjonene av hennes egen familie er verdt å lese.

Fjellby liker jeg godt. Lise som skriver bloggen er flink og har god smak, om enn liker litt mye natur.

Fjeldborg er Ingrid fra Sandefjord. Pusser opp et hus med Fjeldborgmannen og selger egenproduserte ting på Epla og 13 i Tønsberg.

FruFly - en av de mer bedrevne bloggerne som har sponsorer, men fin blogg.

Ok, jeg må innrømme at selv om House of Philia kan til tider være en særdeles overfladisk blogg så har jeg blitt glad å lese om Petras familie i Småstaden i Sverige, så ta en titt.

Ifra Lahell er en koselig blogg. Julie bor med mann og liten datter på Lahell (som jeg tror er typ Hurum) og jobber i Oslo som butikksjef og interiørdesigner på en Ting-butikk.

Jeg er Jonathan er en totalt tilfeldig blogg som jeg fant via diverse andre blogger og jeg liker stilen til Vigdis, men det fønni er at syrran kjenner hun som skriver den.

Kjerstis lykke er ei jente fra Tønsberg som bor på en av øyene og som skriver godt. Jeg liker å lese om hva Kjersti driver med, selv om jeg ikke har kids.

Mali-mo har jeg fulgt så lenge jeg har visst hva blogging er. Det er bloggen til Ingvild som pusser opp et gammelt hus i Bergen, men også i tillegg til å ha to små barn mistet et ufødt barn og har skrevet mye om det. Jeg liker hennes ærlighet.

Mat på bordet - Hallo, hvordan kan man ikke like noen som bryr seg om mat?! Fin matblogg av mange.

Noe på hjertet? er en snål blogg (som man ville sagt i Grenland, men er ikke blogg fra Grenland, den kommer senere), med trønderjenta Jorid.

Og så var det Grenlandsbloggen: jeg har ikke linka til Livs Lyst ennå, men hvis du har lyst til å lese om Liv som er superflink til å ta vare på telemarkstradisjoner, så er det veldig gøy (og får alle jenter som slekter på telemarkinger til å føle at vi burde gjor mer!

Så var det alle de andre... Jeg leser mange andre blogger hver dag, men de er private og det jeg ønsker å si er: Tusen takk for at du og dere deler livet ditt med meg!

Når jeg er lei meg, får dere meg til å le...

Når jeg tenker at jeg aldri skal ha unger så skjønner jeg hvorfor...

Når jeg savner hjemme som mest, veit jeg at jeg kan alltid kan slå på tråden ...

Så tusen takk!

Og når G litt sånn på tull sier: "Are you a blogger?" så sier jeg "Of course!"

No comments: